کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سوپر مارکت اینترنتی نیز به واسطه تکنولوژی و فناوری‌های روز در تهران و پراکندگی جمعیتی تحصیل‌کرده و جوان این روزها جای خود را در بازار آنلاین باز کرده است.

همان‌طور که می‌دانید به واسطه وجود سوپرمارکت‌های محلی، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ های بزرگ شهروند، رفاه در سطح تهران برخورد با سوپر مارکت اینترنتی به عنوان یک کسب و کار اینترنتی یک مقدار دور از ذهن بود. اما چند سوپر مارکت اینترنتی به عنوان استارت آپ فعالیت خود را شروع کردند.

اولین بار خانم نازنین دانشور مدیر مجموعه تخفیفان ۱۳۸۸ با نام میدونک در تهران (شهرک غرب) راه‌اندازی کرد. این وب سایت همانند تخفیفان یک marketplace بود یعنی بدون هیچ انبار و کالایی، واسطه‌ای بین مصرف‌ کنندگان و سوپرمارکت‌ها بود. اما به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم در تحویل، ارسال سفارش، منصرف شدن کاربران و حجم زیاد سفارش‌ها بعد از مدتی فعالیت منجر به متوقف شدن این پروژه شد.

چنین تجربه‌ای را مجموعه سایت‌ آپارات متعلق به شرکت فناوران ایده پرداز صبا و مدیریت آقای محمد جواد شکوری مقدم نیز داشته است. اما به دلایل زیادی و عدم آشنایی افراد با کسب و کار اینترنتی و سوپر مارکت رنتی این پروژه نیز متوقف شد.

بعد از سال‌ها در اواخر سال ۱۳۹۴ مجدد زمزمه چند کسب و کار اینترنتی در حوزه سوپر مارکت آنلاین خبرساز شد. که در بخش پایانی هر کدام را به دقت بررسی خواهیم کرد.

اما موضوعی که الان مطرح است این کسب و کار اینترنتی یعنی سوپر مارکت اینترنتی تا چه اندازه می‌تواند رضایت مشتریان را تامین کند. همان طور که می‌دانید در شهرهای بزرگ به دلیل حجم ترافیک سنگین روزانه و آلودگی‌های صوتی و هوا خیلی از ما دوست داریم بدون دردسر از طریق اپلیکیشن موبایل و سایت نیازهای خود را تامین نماییم.

سوپرمارکت آنلاینچنین تجربه‌ای را مجموعه سایت‌ آپارات متعلق به شرکت فناوران ایده پرداز صبا و مدیریت آقای محمد جواد شکوری مقدم نیز داشته است. اما به دلایل زیادی و عدم آشنایی افراد با کسب و کار اینترنتی و سوپر اینکرنتی این پروژه نیز متوقف شد.از ما دوست داریم بدون دردسر از طریق اپلیکیشن موبایل و سایت نیازهای خود را تامین نماییکالایی
سوپرمارکت آنلاینچنین تجربه‌ای را مجموعه سایت‌ آپارات متعلق به شرکت فناوران ایده پرداز صبا و مدیریت آقای محمد جواد شکوری مقدم نیز داشته است. اما به دلایل زیادی و عدم آشنایی افراد با کسب و کار اینترنتی و سوپر اینکرنتی این پروژه نیز متوقف شد.از ما دوست داریم بدون دردسر از طریق اپلیکیشن موبایل و سایت نیازهای خود را تامین نماییکالایی

همان طور که می‌دانید در ابتدا افرادی هستند که به واسطه جدید بودن یک ایده چندین بار خرید می‌کنند. ولی اگر این سوپر مارکت اینترنتی نتواند استانداردهای لازم در جهت تامین رضایت مشتریان خود انجام دهد، چندان امیدی به موفقیت این نوع کسب و کار اینترنتی نمی‌ماند.

چرا که در برخی از محله‌های تهران شما هم می‌توانید با سفارش تلفنی و پرداخت در محل این نوع نیازهای مصرفی روزانه خود را خریداری کنید. برای این که بتوانیم یک کسب و کار اینترنتی موفقی را ایجاد کنیم، نیازمند ایجاد مزیت رقابتی هستیم که افراد را مجاب کند تا خرید‌های خود را بارها تکرار کنند.

اما این مزیت رقابتی در سوپر مارکت اینترنتی به عنوان یک کسب  و کار اینترنتی چه گزینه‌های  است که منجر به وفاداری مشتریان فعلی و خرید مشتریان بالقوه هست :

  1. معمولا خیلی از افراد در شهرهای بزرگ به دلیل سرانه زیاد هزینه‌های زندگی، مجبورند تا زمان زیادی را به اضافه‌کاری اختصاص دهند. به همین دلیل و خستگی ناشی از فعالیت مستمر روزانه یکی از دلایلی است که افراد به سوپر مارکت اینترنتی روی می‌آورند. بنابراین باید روی این چنین افراد و خانم‌های شاغل بیشتر تمرکز کنند و سوپر مارکت اینترنتی خود را به این گروه بزرگ از جمعیت تهران معرفی نمایند.
  2. سوپرمارکت‌های محلی و هایپرمارکت‌ها به دلیل فضای کم فروشگاه، مقرون به صرفه بودن، حاشیه سود و … برخی از برندهای خاص را ارایه می‌دهند. پس عامل دوم می‌تواند ایجاد دسته‌بندی‌های متنوع از برندهای غذایی و بهداشتی در سوپر مارکت اینترنتی باشد. یک سوپر مارکت آنلاین باید حجم بیشتری از اجناس مختلف روزانه را در سبد کالایی خود قرار دهد. تا افراد به راحتی بتوانند مایحتاج روزانه خود ار از این کسب و کار اینترنتی تامین نمایند.
  3. موضوع اصلی که در ابتدا خیلی می‌تواند در جلب رضایت مشتریان اولیه سوپر مارکت اینترنتی تاثیرگذار باشد، ارایه تخفیف‌های ویژه به مناسبت‌های مختلف به مشتریان بالقوه خود است. یعنی موضوع زیر قیمت مصرف‌کننده خیلی در یک کسب و کار اینترنتی حایز اهمیت است که باید با تامین‌کنندگان سوپر مارکت آنلاین هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. پس باید به عنوان مدیر چنین کسب و کار اینترنتی داشتن لیست قیمت روزانه و بررسی نوسانات بازار در طول هفته الزامی است.
  4. اجرای سوپر مارکت اینترنتی به صورت Marketplace از خیلی جهات سریع‌تر از e-commerce نتیجه خواهد داد. چرا که شما به صاحبان این کسب و کارها کمک خواهید کرد که فروش بیشتری را در صورت همکاری با شما داشته باشند. اما نیازمند تدوین یک استراتژی خلاقانه در این خصوص اهمیت زیادی در کسب و کار اینترنتی دارد که با ایجاد امکان امتیاز دادن به هر کدام از این ‌تامین‌کنندگان از سوی مصرف‌کنندگان می‌تواند خیلی موثر باشد. همچنین می‌توانید ماهانه به فروشندگان برتر هم جوایزی را اختصاص دهید.
  5. سوپر مارکت اینترنتی برای افزایش فروش اینترنتی در کسب و کار اینترنتی و در نهایت افزایش سود باید با استفاده از طرح‌های تشویقی و ترویجی مشتریان خود را دعوت به خرید حجمی و مورد نیاز ماهانه نماید. تا هم تخفیف بیشتری به مشتریان خود اختصاص دهد و این طوری هم مدیران کسب و کارهای سوپر مارکتی را می‌تواند با حجم فروش بیشتر سود بیشتری را کسب نمایند.
  6. سوپر مارکت اینترنتی راهکارهایی را برای شناسایی و پیش‌بینی میزان مصرف و گرایش افراد به برندها را انجام دهد. همچنین افراد از پنل کاربری شخصی برخوردار باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی خرید را متناسب با بودجه تخصیصی ماهیانه انجام دهند. همچنین برخی از برندها را دوست داشته باشند خرید کنند ولی به واسطه درآمد محدود نتوانند در آن لحظه خرید نمایند که با نشان‌گذاری در جشنواره‌های تخفیف فصلی می‌توانید فروش این نوع محصول‌ها را در سوپر مارکت اینترنتی نیز بالا برد.
  7. برای انجام بازاریابی دهان به دهان در سوپر مارکت اینترنتی، به واسطه تخفیف‌های معرفی دوستان و قرعه‌کشی ماهیانه مشتریان فعلی خود را ترغیب کنید. چون این مشتریان قبلا تجربه خرید از شما را داشتند، دوستان این افراد در کسب و کار اینترنتی راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.
  8. با فراهم کردن محیطی کاملا تعاملی در سوپر مارکت آنلاین سعی کنید، افراد را در شبکه‌های اجتماعی متعلق به کسب و کار اینترنتی تشویق به نظر دادن در مورد برند خودتان نمایید. با طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند اینستاگرام افراد را با هشتگ خاص به تولید محتوا ترغیب نمایید.
  9. در یک سوپر مارکت اینترنتی باید سیستم شکایت مشتریان قویی با تلفن رایگان فراهم شود. تا کسب و کار اینترنتی قبل از هر پیشامدی بتوانیم آن را پیش‌بینی و حل نماییم. چرا که سیستم مجازی به واسطه گستردگی بازار خود از حساسیت بیشتری نیز برخوردار هست.
  10. سیستم توزیع منظم و پیشرفته‌ای را در سوپر مارکت اینترنتی فراهم کنید حتی در ساعت معینی پخش را طوری مدیریت کنید که افراد بدانند در چه ساعتی باید سفارش را ثبت کنند تا زودتر آن را دریافت نمایند. مخصوصا برای ساعاتی که ترافیک سفارش زیادی نیست حتمن برنامه‌ریزی ترویجی را پیاده‌سازی نمایید. که از تمامی ظرفیت خود استفاده نمایید.
سوپر مارکت اینترنتی امروزه بسیار کاربردی شده و بازار کار خوبی دارد پس جهت مشاهده لیست سوپرمارکت  اینترنتی در آکادمی رخ اد وارد سایت شوید
  • علی ورشوی
  • ۰
  • ۰

امروز یکی از بهترین زمان‌ها برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. امروز فرهنگ خرید اینترنتی فراگیر شده است و راه‌‌اندازی فروشگاه اینترنتی به لطف منابع و دوره‌های آموزشی مختلف به مراتب ساده‌تر از گذشته است.

اما در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی همانند هرکاری، قدم‌های اول کمی سخت هستند، یکی از این‌ قدم‌ها انتخاب محصول برای فروش است. اینکه چه محصولی را برای فروش انتخاب کنیم؟ شیوه‌های تامین محصول کدامند؟ چطور محصول انتخابی را ارزیابی کنیم؟ و . . .

این مرحله از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است و اگر محصول اشتباهی را انتخاب کنید، از همان ابتدا شکست خود را تضمین کرده‌اید

بسیاری از افرادی که قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارند، به قدری در این مرحله غرق می‌شوند که هیچ‌گاه به مرحله راه‌اندازی فروشگاه نمی‌رسند، پس بسیار مهم است که این مرحله به درستی طی شود و علی رغم اهمیت ورزیدن به آن، نباید بیش از حد در این مرحله غرق شوید که انگیزه راه‌اندازی فروشگاه در شما از بین برود.

آنچه در این مطلب می آموزید:

این مطلب بخشی از کتاب راهنمای انتخاب محصول است که به زودی منتشر خواهم کرد، در این مطلب به شما خواهم گفت که چطور یک لیست اولیه از محصولات پیشنهادی تهیه کنید و چطور این لیست را با پرسیدن سوالات کلیدی فیلتر کنید تا در نهایت به محصول انتخابی نهایی نزدیک‌ شوید.

 

تهیه لیست محصولات پیشنهادی

ابتدا باید به روش‌های مختلفی که در ادامه آنها را بیان می‌کنم، لیست اولیه‌ و خامی از محصولات پیشنهادی تهیه کنید. در تهیه این لیست به محدودیت‌ها توجه نکنید، یعنی لازم نیست به این فکر کنید که آیا این محصول را می‌توانید تامین کنید یا خیر، زیرا در مرحله فیلتر کردن این لیست به این موارد خواهیم پرداخت.

 

راهنمای انتخاب محصول

 

۱- محصولات مورد علاقه‌تان را لیست کنید

مسلما اولین کاری که می‌توانید بکنید، تهیه یک لیست از محصولات مورد علاقه‌تان است. فردی را می‌شناسم که علاقه زیادی به عینک داشت و به دنبال راه‌اندازی فروشگاه در همین زمینه بود و در آخر نیز این کار را کرد و در حال حاضر نیز یکی از فروشگاه‌های موفق عینک است.

پس تهیه یک لیست از محصولاتی که به آنها علاقه دارید می‌تواند به شما کمک کند. نگران نباشید، مسلما علاقه تنها معیار برای انتخاب محصول نیست، اما محصولات مورد علاقه قطعا جایگاه مهمی در لیست اولیه خواهند داشت.

۲- محصولات خاص در فروشگاه‌های بزرگ

یکی دیگر از تکنیک‌ها برای تهیه لیست اولیه محصول، جستجو در فروشگاه‌های بزرگ است. مثلا می‌توانید به فروشگاه‌های بزرگی مانند دیجی‌کالا سر بزنید و گروه‌های کالایی آن را بررسی کنید.

ببینید چه گروه‌های کالایی وجود دارند که می‌توانند به یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی تبدیل شوند.

مثلا گروه ابزارآلات پتانسیل تبدیل شدن به یک فروشگاه اینترنتی جداگانه را دارند. یعنی یک فروشگاه اینترنتی ابزارآلات که به دلیل تمرکز روی ابزارآلات می‌توانید در زمینه پشتیبانی و تولید محتوای اختصاصی به مراتب بهتر از دیجی‌کالا عمل کنید.

در حال حاضر دیجی‌کالا تنها روی ابزارآلات متمرکز نیست و در این زمینه تولید محتوای اختصاصی نمی‌کند، نقد و بررسی ندارد و مشاوره یا پشتیبانی خاصی ارایه نمی‌دهد.

یا گروه کالایی عینک این پتانسیل را دارند که یک فروشگاه اینترنتی جداگانه باشند. همانطور که فروشگاه اینترنتی لوناتو به صورت اختصاصی به فروش عینک و لنز می‌پردازد و در این زمینه پشتیبانی وخدماتی به مراتب بالاتر از دیجی‌کالا را ارایه می‌دهد 


۳- محصولاتی که در حالت آفلاین خیلی در دسترس نیستند

گاهی با محصولاتی مواجه می‌شویم که به دلیل نایاب بودن در حالت آفلاین، استقبال خوبی از خرید آنها به صورت آنلاین می‌شود.

مثلا فروشگاهی که به صورت اختصاصی به فروش دم‌نوش می‌پردازد، این فروشگاه می‌تواند دمنوش‌هایی را به فروش برساند که در حالت عادی در همه عطاری‌ها یافت نمی‌شود.

این مدل از محصولات در خیلی از موارد گزینه‌ خوبی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هستند، مثلا لباس‌های هندی زنانه در هر فروشگاهی پیدا نمی‌شود و شاید به تعداد انگشتان دست در شهرهای بزرگی مانند تهران وجود داشته باشد.

همین لباس هندی می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باشد، فروش اینترنتی لباس هم این روزها چیز عجیبی نیست، کافیست امکان مرجوع کردن کالا را فراهم کنید.

بررسی کنید و ببینید که چه کالاهایی هستند که در حالت عادی خیلی در دسترس نیستند.

 

۴- محصولاتی که آنها را خوب می‌شناسید

قطعا محصولاتی وجود دارند که در فروش آنها تجربه دارید یا به دلایلی شناخت بهتری نسبت به آنها دارید. دوستی را می‌شناختم که قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در زمینه کیف‌های چرم داشت، او مدتی در زمینه چرم فعالیت داشت و بازار چرم و سلیقه بانوان در کیف چرم را به خوبی می‌دانست و به همین دلیل این محصول را برای فروش اینترنتی انتخاب کرد.

انتخاب محصولات بر اساس تجربه و شناخت شما در آن محصول،  به شما کمک می‌کند که در تولید اطلاعات مشکلی نداشته باشید، بهتر بفروشید و سریع‌تر حرکت کنید.

 

۵- محصولاتی که به صورت دوره‌ای خریداری می‌شوند

برخی محصولات هستند که به دلیل ماهیت مصرفی آنها به صورت دوره‌ای خریداری می‌شوند. یعنی اگر مشتری یکبار این محصول را از شما خریداری کند و رضایت داشته باشد، به احتمال زیاد مشتری همیشگی شما خواهد شد.

در این زمینه ایده‌های زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که با تمرکز روی این حوزه ‌می‌توانید به برخی از این ایده ‌ها برسید.

محصولاتی مانند غذای حیوانات خانگی، پکیج‌های آرایشی بهداشتی، پکیج‌های خوراکی ویژه سالمندان و یا ملزومات اداری ویژه شرکت‌ها و ادارات و . .  .

این محصولات به صورت دوره‌ای مصرف می‌شوند و به شما کمک می‌کنند که سودآوری بیشتری از مشتریان به دست آمده داشته باشید. و البته فرصت فروش به صورت اشتراکی را نیز فراهم می‌کنند که شیوه جالبی برای فروش است.

به عنوان مثال یک اداره می‌تواند به صورت ماهانه حق اشتراک به شما بپردازد و شما هر ماه ملزومات اداری لازمه را به آن‌ها تحویل دهید.

 

۶- مراجعه به سایت‌های عمده فروشی

یکی دیگر از تکنیک‌ها برای افزودن محصول به لیست پیشنهادی، مراجعه به سایت‌های عمده فروشی است. به این سایت‌ها سر بزنید و لیست محصولات متنوع آنها را مشاهده کنید، علاوه بر اینکه با محصولات و گروه‌های کالایی زیادی آشنا می‌شوید، می‌توانید خرید خود را نیز انجام دهید.

متاسفانه در ایران سایت‌ عمده فروشی درجه یکی وجود ندارد، اما می‌توانید از سایت‌های خارجی معروفی که در زیر معرفی کرده‌ام استفاده کنید. برخی از این سایت ها به صورت عادی باز نمی‌شوند و همانطور که فیسبوک را باز می‌کنید باید این سایت‌ها را نیز باز کنید.

در صورت تمایل برای اشنایی بیشتر با فروشگاه های اینترنتی در آکادمی رخ اد بر روی متن کلیک کنید.

  • علی ورشوی
  • ۰
  • ۰

همه ی ما به موفقیت و رسیدن به درجات و مقام و مرتبه ی بالا تر فکر می کنیم و ارزو داریم که زندگی راحت و بی دردسر داشته باشیم و بتوانیم کسب و کاری مناسب برای خود بسازیم و در جهت مدیریت سازنده و گسترش ان  تلاش کنیم تا به هدف و سرحد کار خود دست یابیم برای این منظور باید اموزش های زیادی دیده باشیم و مهارت کافی را کسب کنیم ما به اموزش هایی نیاز داریم که برای ما مسمر ثمر واقع شوند و وقت و هزینه ی خود را تلف نکرده باشیم .

بهترین گزینه خرید کتاب و اموزش از یک مکان معتبر و به روز می باشد که ما به شما فروشگاه کتاب اینترنتی کاربینان را معرفی می کنیم و فواید و مزایای آن و همچنین معایبی که ممکن است داشته باشد را شرح می دهیم.

در این فروشگاه شما می توانید با صرفه جویی کردن در زمان و انرژی و همچنین کمک در رفع مشکل ترافیک و الودگی ناشی از رفت و امد های مکرر به راحتی و اسودگی خاطر به فروشگاه دسترسی داشته باشید و کتاب خود را در زمینه ی موفقیت و بازاریابی و این گونه موضوعات که می خواهید دریافت کنید.

با دسترسی 24 ساعت روز و 7 روز هفته و هر روزی در 365 روز سال می توانید به یک فروشگاه جامع و کامل در حیطه ی مساعل موفقیت دسترسی پیدا کرده و به روز ترین و جدید ترین عناوین و تیتر ها رو مشاهده نمایید.

تعدد ناشران و نویسندگان کتب  بازاریابی و کسب وکار  را می بینید و این حق انتخاب را دارید که از هر انتشاراتی که تمایل دارید کتابی که به نظر شما کاربردی است را خریداری کنید .

شاید هم بخواهید درباره ی یک کتاب نظری از کسی بپرسید و بدانید ایا کتابی که می خواهید ارزش حتی یکبار خواندن را دارد که این امکان فقط می تواند در فروشگاه اینترنتی کتاب کاربینان برای شما فراهم شود و بتوانید به نظرات دیگران نیز دسترسی پیدا کنید.

یکی از ویژگی های فروشگاه های اینترنتی این است که تخفیف های بالا و قیمت های پایین تری نسبت به جاهای دیگر اراعه می دهند و این می تواند به خاطر حذف واسطه ها و دلالان کتاب باشد که عامل گرانی و افزایش قیمت ها هستند.

و در ضمن شما می توانید بخشی از کتاب و خلاصه ای از ان را مطالعه کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید نمایید.

مانند هر کسب و کار و فروشگاهی معایبی هم در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که نسبت به فواید انها بسیار ناچیز به نظر می ایند.

حریم خصوصی و امنیت در فضای مجازی همواره مورد تهاجم بوده و برای فروشگاه های اینترنتی هم همینگونه است و باید مراقبت و دقت  کافی را داشت و از فروشگاه های معتبری کتاب خرید که یکی از این فروشگاه ها فروشگاه اینترنتی کاربینان است.

در برخی از موارد پیش می اید که کالا با تاخیر به دست مشتری برسد و این خود سبب نا رضایتی وعدم اطمینان دوباره ی مشتری می شود.


  • علی ورشوی